OBCHODNÉ PODMIENKY

1. Všeobecné ustanovenia

Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi kupujúcim a predávajúcim. Predmetom kúpnej zmluvy je kúpa a predaj produktov na internetovej stránke www.21krokov.sk, prípadne produktov v elektronickej podobe nahratých na elektronickom nosiči dát (ďalej len „Produkty“ v príslušných gramatických tvaroch). Predmetom kúpnej zmluvy je aj kúpa a predaj hmotných predmetov.

Tieto všeobecné obchodné podmienky sa taktiež vzťahujú aj na zmluvu o poskytnutí služieb, ktoré súvisia s činnosťami v rámci voľného času a sú poskytované osobne zástupcom/zástupcami poskytovateľa služby v dohodnutom čase a v dohodnutej lehote. Na všetkých miestach, kde sa v ďalšom texte uvádza predávajúci, je potrebné rozumieť pod uvedeným pojmom aj poskytovateľa služby, ak tieto všeobecné obchodné podmienky neustanovujú inak.

Predávajúci:
Medialand s.r.o.

IČO: 50739123
DIČ: 2120464522

Ulica: Landererova 6
Mesto: Bratislava
PSČ: 811 09
EUR účet: 2900880110/8330 FIOZSKBAXXX
IBAN
: SK61 0200 0000 0037 9952 4254

telefónne číslo: 0949 220 254
e-mail: info@21krokov.sk

Kupujúci – ďalej len Spotrebiteľ – je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení tejto kúpnej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojho podnikania, zamestnania alebo povolania.

Produkty – predstavujú online služby poradenstva v oblasti komunikácie a medziľudských vzťahov. Medzi produkty patria ja veci hmotnej povahy.

V prípadoch uzatvorenia zmluvy o poskytnutí služieb, ktoré súvisia s činnosťami v rámci voľného času, je pod pojmom kupujúci v týchto obchodných podmienkach potrebné rozumieť aj príjemcu služby, ak tieto všeobecné obchodné podmienky neustanovujú inak.

2. Objednávka Produktu a uzatvorenie kúpnej zmluvy

Spotrebiteľ navrhuje uzavretie zmluvy s Predávajúcim odoslaním objednávky prostredníctvom webovej stránky www.21krokov.sk.

Vzhľadom na charakter ponúkaných produktov, Spotrebiteľ musí byť v čase uzatvorenia zmluvy s Predávajúcim starší ako 18 rokov. Predávajúci považuje vyplnenie objednávkového formulára zo strany Spotrebiteľa za čestné prehlásenie, že Spotrebiteľ dosiahol v čase uskutočnenia objednávky produktov 18 rokov veku. Pri notifikovaní zo strany 3. osoby o nesprávnosti údajov o veku Spotrebiteľa bude v prípade osoby maloletej ako odberateľa produktov okamžite zablokovaný prístup k poskytovaným produktom príp. dôjde k zrušeniu jeho ešte neodoslanej objednávky.

Ďalšou podmienkou platnosti elektronickej objednávky je vyplnenie všetkých predpísaných údajov a náležitostí požadovaných pri vypĺňaní objednávky. Objednávka je návrhom kúpnej zmluvy.

K uzatvoreniu kúpnej zmluvy dochádza prijatím návrhu na uzavretie kúpnej zmluvy Predávajúcim, pričom Predávajúci neuskutočňuje formálne potvrdenie objednávky, návrh na uzavretie kúpnej zmluvy zo strany Spotrebiteľa prijíma faktickým úkonom – t.j. samotným dodaním Produktu.

Kupujúci uskutočnením objednávky vyjadruje svoj súhlas so všeobecnými obchodnými podmienkami pre dodanie Produktu vyhlásené Predávajúcim. Vzťahy Kupujúceho a Predávajúceho sa riadia týmito všeobecnými obchodnými podmienkami, ktoré sú pre obe strany záväzné, Občianskym zákonníkom (zákon č. 40/1964 Zb. v platnom a účinnom znení) a právnymi predpismi Slovenskej republiky, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodli inak. Spory vzniknuté zo vzťahu medzi Spotrebiteľom a Predávajúcim podliehajú jurisdikcii súdov Slovenskej republiky a sú rozhodované v súlade s platnou a účinnou právnou úpravou. 

3. Produkty

Predávané produkty zahŕňajú knihy, buď na hmotnom nosiči (tlačená verzia) alebo elektronický obsah nedodávaný na hmotnom nosiči – t.j. kniha v audiopodobe (ďalej len audiokniha) alebo kniha v elektronickej podobe – e-book v pdf verzii.  

4. Cena Produktov

Kupujúci sa za nadobudnutý Produkt zaväzuje zaplatiť kúpnu cenu uvedenú na stránke www.21krokov.sk - predpredaj Predávajúceho pri nadobudnutom Produkte v dobe objednania Produktov. Kupujúci dostane Produkt za cenu platnú v okamihu objednania. Všetky ceny sú konečné, firma nie je platcom DPH.

Predávajúci si vyhradzuje právo tlačových chýb. Kúpna cena bude považovaná za zaplatenú až po pripísaní celej kúpnej ceny za samostatnú časť dodávky na bežný účet Predávajúceho.

Predávajúci si vyhradzuje vlastnícke právo k tovaru až do úplného zaplatenia kúpnej ceny. Faktúra vystavená na základe kúpnej zmluvy medzi predávajúcim a kupujúcim je súčasne daňovým dokladom a je odoslaná kupujúcemu elektronicky.

Prevzatie tovaru Kupujúcim je možné až po jeho úplnom zaplatení, pokiaľ nie je dohodnuté inak. Pod prevzatím produktu pri produktoch v elektronickej podobe sa rozumie prevzatie prístupových údajov k produktom prostredníctvom e-mailovej komunikácie. Pod prevzatím produktu v hmotnej podobe, t. j. produktu doručovaného poštou resp. kuriérom, sa rozumie prevzatie od poštového prepravcu.

5. Autorské práva Predávajúceho a zmluvná pokuta za ich porušenie

Produkty a služby, ktoré sú predmetom predaja na tejto stránke, sú výhradným duševným vlastníctvom autorky Nikoleta Staska v zmysle Autorského zákona, zákona č. 185/2015 Z. z. v platnom a účinnom znení a jedine autor má k týmto dielam výhradné osobnostné a majetkové práva v zmysle ust. §§ 19  a 20 citovaného zákona. Predávajúci ako nadobúdateľ licencie od autora predáva diela autora s jeho súhlasom výhradne na osobné účely spotrebiteľov. Kupujúci – Spotrebiteľ je oprávnený používať poskytnuté Produkty výhradne na vlastné osobné účely, t. j. na účel, ktorý nie je priamo a ani nepriamo obchodný. Kupujúci – Spotrebiteľ nie je oprávnený Produkty nijakým spôsobom sprístupňovať novej verejnosti, t.j. šíriť a ani sprostredkúvať tretím osobám, nie je oprávnený produkty spracovať, pozmeniť, rozmnožovať a verejne rozširovať bez súhlasu autora.

Pre prípad porušenia autorských práv autora akoukoľvek formou a spôsobom, je Predávajúci (ako aj samotný autor) oprávnený požadovať od Kupujúceho zmluvnú pokutu, ktorá bude vypočítaná ako súčin ceny produktov v čase uzavretia zmluvy a osôb, ktorým boli produkty Predávajúceho sprístupnené prostredníctvom neoprávnenej činnosti Kupujúceho. 

6. Platobné podmienky, dodacia lehota a dodacie podmienky

Kupujúci uhradí kúpnu cenu za produkty a služby prostredníctvom prijatej faktúry cez emailovú komunikáciu.

Dodacia lehota pri produktoch je 48 hodín od prijatia platby na účet Predávajúceho.

Pri platbe bankovým prevodom vopred na účet začína plynúť dodacia lehota dňom pripísania platby na účet Predávajúceho. Dodacia lehota môže byť predĺžená primerane k okolnostiam, ak oneskorenie je spôsobené okolnosťami nezavinenými Predávajúcim. V prípade predĺženie dodacej lehoty Predávajúci oznámi Kupujúcemu predpokladaný termín dodania a zároveň si vyžiada odsúhlasenie Kupujúceho. V tomto prípade si však vyžiada odsúhlasenie Kupujúceho. Tovar je doručovaný Kupujúcemu poštou alebo vybranou kuriérskou spoločnosťou.

Kupujúci uhradí kúpnu cenu za produkty v hmotnej podobe objednané cez objednávkový formulár na stránke www.21krokov.sk Predávajúceho buď prostredníctvom platobného systému – zahŕňa výber medzi platbou bankovým prevodom v lehote stanovenej v e-maile o potvrdení uskutočnenia objednávky v e-shope – alebo dobierkou, ktorú uhrádza pri prevzatí doručovaného tovaru. Pri platbe bankovým prevodom sa objednávka považuje za uhradenú v lehote splatnosti až momentom pripísania platby na účet Predávajúceho.

Pri produktoch, ktoré v čase objednávky nie sú naskladnené, budete do 24 hodín od uskutočnenia objednávky informovaný o ich dostupnosti a predpokladanej dobe dodania.

7. Záručné podmienky a reklamácie

Pri produktoch pozri bod 9 týchto obchodných podmienok ( 9. Zodpovednosť za vady).

V prípade reklamácie, sťažnosti alebo podnetu môže Kupujúci kontaktovať Predávajúceho na telefónnom čísle 0949 220 354 alebo na e-mailovej adrese info@21krokov.sk. Ak bude reklamácia odôvodnená, Predávajúci vráti Kupujúcemu kúpnu cenu reklamovaného produktu alebo služby do 48 hodín od potvrdenia reklamácie. 

8. Odstúpenie od zmluvy

Kupujúci má právo odstúpiť od zmluvy bez uvedenia dôvodu do 14 dní od uzavretia kúpnej zmluvy.

Za odstúpenie od zmluvy sa považuje výslovný prejav Kupujúceho o nespokojnosti s Produktom, ktorý bol doručený Predávajúcemu e-mailom, či už prostredníctvom e-mailovej komunikácie, telefonicky alebo písomne.

Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak oznámenie o uplatnení práva Kupujúceho  na odstúpenie od zmluvy je zo strany Kupujúceho odoslané pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od zmluvy.

Zo zákona má Kupujúci právo odstúpiť od zmluvy podľa nasledujúceho formulára:
Príloha č. 3 k zákonu č. 102/2014 Z. z.

VZOROVÝ FORMULÁR NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
(vyplňte a zašlite tento formulár len v prípade, že si želáte odstúpiť od zmluvy v zmysle tohto článku)

– Komu: …………..

– Týmto oznamujem/oznamujeme*, že odstupujem/odstupujeme* od zmluvy na tento tovar/od zmluvy o poskytnutí tejto služby* : …………..

– Dátum objednania/dátum prijatia* …………..

– Meno a priezvisko spotrebiteľa/spotrebiteľov* …………..

– Adresa spotrebiteľa/spotrebiteľov* …………..

– Podpis spotrebiteľa/spotrebiteľov* (iba ak sa tento formulár podáva v listinnej podobe) …………..

– Dátum …………..

* Nehodiace sa prečiarknite.

Po odstúpení od zmluvy budú Kupujúcemu vrátené všetky platby, ktoré uhradil v súvislosti s uzavretím zmluvy, najmä kúpna cena vrátane nákladov na doručenie tovaru ku Kupujúcemu. To sa nevzťahuje na dodatočné náklady, ak bol zvolený iný druh doručenia ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia, ktorý Predávajúci ponúka. Platby budú vrátené bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa, keď bolo Predávajúcemu doručené oznámenie Kupujúceho o odstúpení od tejto zmluvy. Úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký bol použitý pri platbe za produkty, ak Kupujúci výslovne nesúhlasil s iným spôsobom platby, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov.

Tovar odporúčame vrátiť v nepoškodenom obale. Obal nie je predmetom kúpy ani súčasťou kúpenej veci. Aj napriek tomu má Predávajúci právo na náhradu skutočne vynaložených nákladov spojených s vrátením tovaru. Tieto náklady sú vždy individuálne posúdené a ako také sú potom Kupujúcemu naúčtované a započítané s čiastkou za vrátený tovar. Tovar si Kupujúci môže vyskúšať. Nemalo by však dôjsť k jeho zjavnému opotrebovaniu. Vzhľadom na rôznorodú povahu ponúkaných produktov je každý prípad odstúpenia od zmluvy riešený individuálne.

9. Zodpovednosť za vady

V prípade výskytu vady produktoch či tovaroch Predávajúceho:

1) Ak ide o vadu, ktorú možno v závislosti od povahy poskytnutého plnenia odstrániť, má Kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.

Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadné plnenie za bezvadné, ak  je to reálne možné a ak to Kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.

2) Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa produkt mohol riadne užívať má Kupujúci právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú Kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však Kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád produkt riadne užívať.

3) Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má Kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny produktu resp. služby.

Všeobecne pri odstrániteľných vadách plnenia Predávajúci poskytne Kupujúcemu možnosť nápravy uvedenej vady na základe povahy produktu.

 

Reklamačný poriadok
pri reklamácii hmotných produktov

Kupujúci si uplatňuje reklamáciu v sídle Predávajúceho a to osobne alebo poštou. Tovar doručuje Kupujúci na vlastné náklady na adresu Predávajúceho:

Medialand s.r.o., Landererova 6, Bratislava 811 09, info@21krokov.sk

Predávajúci má povinnosť posúdiť oprávnenosť a riešiť reklamáciu v zákonom stanovenej lehote, t.j. ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku alebo služby, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má Spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok.

O výsledku reklamácie bude Kupujúci informovaný bezprostredne po rozhodnutí o oprávnenosti reklamácie telefonicky, prípadne iným spôsobom a zároveň mu bude doručený prostredníctvom e-mailu, resp. doporučenou poštou reklamačný protokol. V prípade uznanej reklamácie Predávajúci zabezpečí Kupujúcemu opravu veci, výmenu tovaru, vrátenie peňazí alebo uplatnenie primeranej zľavy. V prípade neuznanej reklamácie Kupujúci obdrží tovar späť spolu s písomným vyjadrením.

Kupujúci je povinný predložiť na reklamáciu tovar kompletný a čistý. V opačnom prípade je Predávajúci oprávnený reklamáciu odmietnuť. Ak dôjde k výmene tovaru, začne plynúť záručná lehota znova odo dňa prevzatia nového tovaru. Ak dôjde k výmene časti výrobku – súčasti, na ktorú bola poskytnutá záruka – platí to isté. Po uplynutí záručnej doby zaniká právo reklamovať vady (chyby) tovaru. Opotrebovanie charakteristické pre daný materiál alebo použitie sa nepovažuje za chybu, uznáva sa len výrobná chyba. Je nevyhnutné sa preto riadiť usmerneniami, ktoré sú uvedené nižšie.

Postup pri vybavovaní reklamácie:

  1. Kupujúci spolu s reklamovaným výrobkom predloží:
    a) potvrdenku o kúpe tovaru (faktúru); ak ide o opakovanú reklamáciu toho istého výrobku, predloží aj predchádzajúci reklamačný zápis;
    b) informácie podľa nasledovného bodu 2, písm. a) a c)

  2. Predávajúci spíše reklamačný zápis, v ktorom uvedie:
    a) meno a adresu Kupujúceho;
    b) názov produktu, cenu, dátum zakúpenia;
    c) popis nedostatku – dôvod reklamácie;
    d) dátum, kedy bola reklamácia uplatnená
    e) termín, dokedy bude vyriešená reklamácia (nesmie to byť dlhšie ako 30 dní od dátumu jej uplatnenia, pokiaľ sa Predávajúci s Kupujúcim nedohodne inak);
    f) súčasťou protokolu je aj potvrdenie o kúpe tovaru. Prevzatie tohto dokladu a výrobku na reklamáciu predávajúci potvrdí v spísanom zápise o reklamácii.

  3. Originál reklamačného listu dostane Kupujúci, kópia ostáva Predávajúcemu.

Spôsoby riešenia reklamácie:

  1. Ak ide o chybu odstrániteľnú, Predávajúci dá výrobok na vlastné náklady opraviť.

  2. Ak ide o chybu neodstrániteľnú, t.j. rozsah poškodenia je taký, že nie je možné chybu odstrániť bez viditeľného defektu alebo náklady na opravu presahujú cenu výrobku, môže Predávajúci:
    a) výrobok vymeniť za rovnaký nepoužívaný výrobok, alebo
    b) vrátiť peniaze Kupujúcemu, t.j. odstúpiť od zmluvy – a to v prípade, ak
    – chybu výrobku nie je možné odstrániť a bráni jeho ďalšiemu používaniu,
    – alebo ak sa trikrát po sebe zopakovala tá istá odstrániteľná chyba u toho istého výrobku(strata dôvery),
    – alebo ak nebola vybavená reklamácia v zákonnej lehote maximálne 30 dní a s Kupujúcim nebola dohodnutá dlhšia doba riešenia reklamácie.

Tento reklamačný poriadok nadobúda účinnosť dňom jeho zverejnenia na  webovej stránke www.21krokov.sk. Predávajúci si vyhradzuje právo tento reklamačný poriadok kedykoľvek upraviť/zmeniť/aktualizovať.

10. Bezpečnosť a ochrana osobných údajov

Predávajúci prehlasuje, že všetky osobné údaje sú dôverné a budú použité výhradne k uskutočneniu plnenia kúpnej zmluvy medzi Predávajúcim a Kupujúcim a na účel súvisiaceho marketingu a nebudú inak zverejnené a poskytnuté tretej strane s výnimkou situácie súvisiacej s distribúciou, či platobným stykom, ktoré sa týkajú objednaného tovaru. Bližšie informácie k ochrane osobných údajov sú uvedené v samostatnej sekcii prístupnej na webovej stránke Predávajúceho pod záložkou Ochrana osobných údajov.

11. Voľba právomoci a rozhodného práva

Zmluvné strany sú si vedomé skutočnosti, že všetky prípadné spory vzniknuté v súvislosti s predajom Predávajúceho na jeho webe sa budú riešiť pred súdmi Slovenskej republiky a podľa všeobecne záväzných právnych predpisov Slovenskej republiky.

12. Záverečné ustanovenia

Tieto obchodné podmienky platia v znení uvedenom na internetovej stránke Predávajúceho v deň odoslania elektronickej objednávky v prípade, že nie je medzi účastníkmi iná písomná dohoda.